Behöver du hjälp?

Du som konsumenten har alltid rätt att vända dig direkt till oss för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt samt annan hjälp som berör köp eller beställning även om vi inte själva tillhandahåller varan eller tjänsten.

Vem hjälper dig?

Alla i personalen tar emot ditt ärende och du får prata med vem du vill. Är det så att personen i fråga inte har kompetensen att hjälpa dig, i det specifika ärendet,  lämnar hen över ärendet till rätt person hos oss. Har du skickat ditt ärende till oss med e-post (till kundtjanst@svexo.se) vidarebefordras mejlet till rätt personal. Har du ringt till oss kopplar vi dig direkt till rätt medarbetare. För att komma i kontakt med vår kundtjänst klickar du på länken i sidfoten ”Kontakta oss” .Vi hänvisar dig aldrig vidare till tredje part för att du ska få svar på en fråga som är ställd till oss.

Vi besvarar e-post så fort vi kan. På helgfria vardagar besvarar vi e-post inom 48 timmar.

Manualer

Alla kontorsmaskiner* som behöver en manual återföljs av bruksanvisning på svenska. Önskar du en manual på ett annat språk hjälper vi dig att införskaffa en sådan om tillverkaren tillgodoser materialet. Vi tar hänsyn till önskemål om att leverera manualen i fysisk eller digital form.
kontorsmaskiner* Är de maskiner/apparater av mekanisk eller elektroniskt slag som återfinns i kategoriträdet under huvudkategorin: ”KONTORSMASKINER”.

Rekommendationer vi följer

Vi säljer enbart från Sverige. Vi följer de allmänna rekommendationer som konsumentmyndigheten i respektive land utfärdar.

Sverige: Konsumentverket (http://www.konsumentverket.se/)

Vi följer de utslag i specifika kundärenden som utfärdats av opartiska myndigheter i respektive land.

Lägsta orderbelopp

Vi administrerar ej kundorder där ordervärdet understiger 200 SEK exkl. moms. Med ordervärde avser vi totalbeloppet för ordern exkl. eventuell fraktkostnad.